Allcamps en LuxCamp

Online zichtbaar op basis van beschikbaarheid

Over Allcamps en LuxCamp

Allcamps en LuxCamp, twee snelgroeiende aanbieders van campingvakanties in Europa. Van sfeervol ingerichte safaritenten tot luxe stacaravans, deze merken bieden verschillende accommodaties aan op de mooiste campings van Europa. Met meer dan 850 campings zijn Allcamps en LuxCamp inmiddels actief in 14 Europese landen, die vanuit kantoren in Waalwijk, Genève en Kopenhagen gemanaged worden. De uitdaging van deze twee camping vergelijkingssites was de combinatie van dure keywords en een beperkte beschikbaarheid van accommodaties - die samen hoge kosten met weinig resultaat veroorzaakt.

De dynamische beschikbaarheid van campings

Via SEA kopen Allcamps en Luxcamp websitebezoekers in op duizenden zoekwoorden, zoals “camping vakantie gardameer” en “stacaravan costa brava”. De beschikbaarheid van de accommodaties in de getargete landen, regio’s en steden speelt echter een dominante rol in het conversieratio van een websitebezoeker. Hoe meer beschikbaarheid van accommodaties, des te groter de kans op een conversie (boeking). En datzelfde geldt natuurlijk ook andersom. Het obstakel is het dynamische karakter van de beschikbaarheid van accommodaties. Omdat deze beschikbaarheid dynamisch is, fluctueerden de prestaties van de keywords ook aanzienlijk. Het gevolg van deze fluctuerende prestaties is dat de relatief dure keywords hoge kosten met weinig resultaat veroorzaakten.

Dynamisch & geautomatiseerde feed-management

Ascend Online heeft in samenwerking met Allcamps, LuxCamp en Adchieve de beschikbaarheidsdata per camping middels een product-feed beschikbaar gemaakt in Google Ads en op basis hiervan de campagnes geherstructureerd. Hierdoor zijn wij in staat om alle accomodaties die niet beschikbaar zijn uit te sluiten voor campagnes. Feed-based advertising heeft het voor de camping platformen mogelijk gemaakt om op grote schaal relevantere advertenties op te zetten.

Succesvolle online groei

De resultaten overstegen na slechts één maand de verwachtingen. Door het toevoegen van beschikbaarheidsdata is de conversieratio van campagnes met 75% toegenomen. Bovendien zagen we een stijging van 160% in de omzet en dat allemaal tegen een verbeterde ROAS van 500%.

+500%

ROAS

+160%

omzet

+75%

conversieratio