In de eerste fase onderzoeken we op basis van de doelstellingen van jouw organisatie aan welk type content de doelgroep behoefte heeft en hoe de customer journey van de doelgroep eruitziet. Door jouw doelgroep te doorgronden kunnen we de juiste campagne aanpak, kanalen en contentmix bepalen.
Wat is content marketing?
De basis van contentmarketing is het creëren, publiceren en promoten van waardevolle en relevante informatie. Het doel? Ervoor zorgen dat jouw doelgroep aandacht krijgt voor jouw merk of organisatie en zich vervolgens aan je bindt. Met als eindresultaat: conversieverhoging. Bij Ascend Online voeren we geen contentmarketing uit op basis van intuitite. Wij brengen content marketing naar een next level: een effectieve contentstrategie gericht op data-gedreven inzichten van jouw doelgroep. Alleen dan wordt content relevant, persoonlijk en actueel.
Het belang van
een contentstrategie
Om niet in het overweldigende aanbod van informatie te verdwijnen maar juist opgemerkt te worden is een datagedreven contentstrategie onmisbaar. Een contentstrategie waar kennis van de doelgroep, de customer journey en de relevante touchpoints aan ten grondslag liggen zorgt ervoor dat jouw merk een betrouwbare en aantrekkelijke informatiebron vormt. Door deze doordachte datagedreven strategie te combineren met een dosis creativiteit, interactie en branding zorg je ervoor dat jouw merk op strategische wijze een autoriteit wordt.
Onze content marketing aanpak
Ascend Online brengt door middel van een data-gedreven content marketingstrategie jouw website of webshop naar een hoger niveau. We combineren verschillende expertises (SEO, customer journey, data-analyse en design) om relevante en actuele onderwerpen en vraagstukken te identificeren en houden grip op alle werkzaamheden die met content-creatie samenhangen.
We brengen de doelstellingen voor de contentstrategie in kaart, die een afgeleide zijn van de bedrijfsdoelstellingen. Aan de hand van deze doelen stellen we unieke content kpi’s op, waar we de contentstrategie op optimaliseren en waar we tijdens de content-campagnes op sturen.
Vervolgens brengen we een voorstel uit over het benodigde mediabudget en de contentcreatie per fase in de customer journey. Door eveneens meetpunten aan de hand van bovengenoemde KPI’s te bepalen, kunnen we de content campagnes monitoren en bijsturen. In het meetplan definiëren we daarom welke elementen we meten, hoe we dit gaan doen en waarom.
De doelgroep-analyse biedt ons de mogelijkheid om de juiste content in elke fase en kanaal van de customer journey te bieden. Door een uitgekiende contentstrategie creëren we interactie met jouw prospects en klanten op kanalen waar jouw doelgroep zich bevindt. Kom en blijf onder de aandacht bij jouw doelgroep met waardevolle en opvallende content die jouw doelgroep informeert, inspireert en activeert.
De data-gedreven aanpak zorgt ervoor dat we exact weten welke content heeft bijgedragen bij de reis van de klant door de customer journey. Op basis van een op-maat-gemaakt dashboard kunnen we de relevante metrics monitoren en de content-creatie eventueel bijsturen, zodat het marketingbudget optimaal gebruikt wordt en de kpi’s behaald worden.
Waarom Ascend Online jouw perfecte content partner is
- Data gedreven contentstrategie
- Automatisering van werkzaamheden
- Duurzaam & maximaal resultaat
- +7 jaar ervaring in verschillende branches
- Snel schakelen met de specialist