Over Fabory
Het Nederlandse merk Fabory levert al 70 jaar bevestigingsmaterialen in vrijwel alle denkbare uitvoeringen, afmetingen en materiaalsoorten. Van staal tot roestvast staal en van divers gelegeerd staal tot non-ferro materialen als polyamide, aluminium, titanium, messing en koper. Naast de bevestigingsmaterialen biedt Fabory een enorm aanbod schroefdraadsoorten, waaronder metrische, metrisch fijne en trapeziumdraad. Met meer dan 200.000 verschillende producten en een veelvoud aan mogelijke relevante zoekopdrachten is het handmatig opzetten en blijven optimaliseren van SEA campagnes niet werkbaar. Kortom, Fabory klopte bij Ascend Online aan voor een schaalbare oplossing.
De uitdaging van het grenzeloze assortiment
Omdat het assortiment producten niet alleen gigantisch groot is, maar daarnaast ook nog eens continu wijzigt liep het merk vast op een Google Ads campagne structuur dat slechts op een gedeelte van het assortiment zichtbaar was. Bovendien werd veel volume opgevangen met DSA campagnes - dit zijn dynamische zoekadvertenties waarin geen zoekwoorden opgenomen worden. Door de incomplete Google Ads structuur en de DSA campagnes had Fabory slechts beperkt controle over de advertenties en landingspagina’s, waardoor zij relevante traffic misliepen.
De innovatie oplossing van feed-based campagnes
Ascend Online is in samenwerking met de marketing manager van Fabory aan de slag gegaan met het opzetten van feed-based campagnes. Wanneer een product voorkomt in de feed en voorradig is, worden hier automatisch campagnes, advertentiegroepen, advertenties, zoekwoorden en extensies voor aangemaakt. Met deze schaalbare oplossing zijn we bovendien in staat relevante advertenties en extensies te maken per zoekwoord, doordat we via Channable dynamische velden in de advertenties en extensies kunnen toepassen.
Wanneer een product voorkomt in de feed en voorradig is, worden hier automatisch campagnes, advertentiegroepen, advertenties, zoekwoorden en extensies voor aangemaakt.
Schaalbare & veelbelovende resultaten
Een aantal productcategorieën zijn nu live gezet middels de innovatieve feed-based campagnes. De eerste resultaten zien er na de eerste vier weken al veelbelovend uit: we zien namelijk een stijging van maar liefst 200% in vertoningen en 50% in klikken, dat geresulteert heeft in een flinke omzetgroei met 145%. We zullen dezelfde strategie de komende weken ttoepassen op meerdere productcategorieën en dit vervolgens uitrollen naar België, Frankrijk, UK en Portugal.